vågaviljaflyga.blogg.se

cigarett i handen

Publicerad 2013-10-05 00:11:08 i Allmänt,

Jag hör dina steg i hallen som du var här hos mig igen
Varma läppar och kalla kinder
Du hade cyklat till mig mitt i din vinter

Minns du jag sjöng för dig den där kvällen
Du i soffan med svart linne och cigarett i handen
Jag saknar din blick, din blick på allt
Smaken av himmel och den där branden

Du med din cigarett i handen
Din cigarett i handen

Hon ringde sen, din bästa vän
hon som hade flyttat hem till Norrland
Vi sågs helt kort och innan vi skildes åt
log hon och sa så du var kärleken, så hon fann den

Hon med sin cigarett i handen
Sin cigarett i handen 

Jag hör att jag tigger om stryk av det här livet
och det är nog så om det dom säger om mig är sant
Jag skulle vilja kunna lägga mitt huvud i ditt knä sen
Skulden betald, svullen och med blod på tanden

Du med din cigarett i handen
Med din cigarett i handen 

Be för dom döda när klockorna ringer
räkna ner till ditt tionde och sista finger
Bland bänkarna, bland pelarna, mitt i orgelsången
Kan du se hur hon går här, kan du se hur hon klipper banden

Med sin cigarett i handen
Sin cigarett i handen

Jag hör dina steg i hallen som du var här hos mig igen
Varma läppar och kalla kinder
Du hade cyklat till mig mitt i din vinter

 

 

 

 

Hittar väl bara en del av mig i denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela